tisdag 22 maj 2012

SVAR PÅ FRÅGOR DEL 1

Va kul att det blev lite frågor :) Det va två som frågade om flytten från Falkenberg och när jag började skriva så insåg jag efter sextio minuter att just den frågan bör ha ett eget inlägg... Det va en så speciell händelse i mitt liv och med respekt för mig själv - och andra - vill jag se till så den blir så ödmjukt berättad som möjligt.

Tiima: Snygg jeansjacka, vart har du hittat den?
Svar: Tack! Det är en gammal favorit, en jeansjacka i klassiskmodell från 2010 som säkert kommer följa med ytterliggare några somrar :) Den kommer från Rut m. fl.

Anonym: 
Ja, jag är lite nyfiken på varför du flyttade från Falkenberg och lite info om din bröstförstoring, hur många cc, vilken profil märke på implantat mm mm. ;)
Svar: Falkenbergsflytten kommer i senare inlägg, eventuellt imorron. Tuttarna!? Hmm, låter kanske konstigt men jag minns inte hur många cc jag hade. Har för mig 375. Jag fick från 75B till 75F. Gick in via armhålan. Har gjort två operationer. Jag har låg profil, så det är breda men ganska platta :) Med facit i hand skulle jag hellre valt mellanprofil. Det är sjukt jobbigt att hitta bh som passar, jag har ju inte normalt fyllig 75F det är ju bara diametern som är F och inte fylligheten. Alltså vissa E/DD är för "utåtstående" men för små i bågen. Märket på implantat vet jag inte, va i kontakt med min läkare för några månader sedan när PIP-implantaten kom ut som farliga. Det är inte PIP, jag har "gelehallon" i silikon. Inte koksalt eller PIP. Går ett av mina implantat sönder kommer inget ut i kroppen, förutsatt att inte även "gelehallonen" spricker. Kan såklart ringa och fråga, men ser ingen anledning till det. För övrigt, det är svårare än man kan tro att hitta toppar som passar. Skärning under bysten är att glömma och sådana där snygga sommarklänningar med omlott över bysten och "spagetti" axelband är att glömma :( Men jag är såklart jättenöjd, den dagen då jag inte längre är det tar jag bort implantaten. Det är inga problem att amma. Jag har full känsel m.m.

Anonym: 
Vad använder du för sorts löshår?
Svar: Remy hår. Detta betyder i grund att håret ska vara helt obehandlat vilket jag tvivlar starkt på. I själva verker finns det flera sorters Remy hår. Så länge det är av Remy är det bra kvalitet! Det är viktigt att köpa bra hår annars tovar det sig efter några veckor och man får den sk "svinto-effekten". Mitt kostar ungefär 4000 kr vilket är en bra deal.

Emma: 
Var bor du om tio år?
Svar: Hmm, om fem år bor jag nog fortfarande i Stockholm. Men efter det, då barnen (om man nu lyckas få sådana) är större kanske vi vill ge dem en uppväxt i Köping med skola och allt. Om Basse får den karriären han vill och jag kan jobba som sjuksköterska (dvs får tummen ur och blir klar med min utbildning :)) finns det bra möjligheter för Köping! Hus är ju så mycket billigare utanför Stockholm och både jag och Basse har visionerna om en stor villa i ett fint område där ungarna kan springa fritt på dagarna :) I Stockholm får man knappt en tvåa för under två miljoner, föreställ er då vad en villa kostar.... Pfff

Anonym: 
Ångrar du något du gjort i ditt liv?
Svar:
Detta kommer låta så sjukt klyschigt men jag tror på "The only mistake is the lesson not learned". Jag ångrar aldrig "misstag", dumma eller onödiga saker jag gjort eller försatt mig i då jag alltid tagit lärdom av detta i senare skede. Dock ångrar jag att jag vart elak mot människor, detta är endast en handfull och då jag själv mått dåligt. Har i sådana fall vart elak för att jag själv skulle försöka må bättre. 2009 va jag elak mot en person, det ångrar jag.
Jag ångrar att jag inte hade bättre självförtroende när jag va tonåring och bodde i Falkenberg. Jag ångrar att jag inte hade tillräckligt med respekt för mig själv under denna perioden, men det är kanske vanligt för tjejer i den åldern!? Jobbade som bartender på "Gustaf Bratt" i Falkenberg och va väl "ute i svängen" bland folk, man visste vem jag va. Denhär nattklubben/restaurangen va nämnligen den coolaste klubben 
(enda förutom "Harrys :)) i stan och jag jobbade varje helg ;)

Jag skulle vilja åka tillbaka i tiden för att skaka om mig själv, säga åt mig själv att inte försöka älska mig själv genom andra... Jag försökte hela tiden passa in och va "cool" fast jag inte alls mådde bra. Jag kan bli så arg när jag tänker på saker som jag va med om utan att säga till! Folk som såg att jag hade dåligt självförtroende och va elaka.  Aaa, men ni vet tonårstjejer....
Får jag en dotter ska hon fanken bli coolaste bruden, inget dåligt självfötroende här! :)



Anonym: 
Hej, brukar läsa din blogg. Alltid kul att se vad du har för dig! Jag har en fråga ang Sebastian, hade inte du pojkvän när ni träffades? Lycka till med allt! :)
Svar: Nja, det va nog mest jag som va ihop med denhär personen. Det va aldrig tillåtet med något gullegull offentligt, dagtid på stan. Då kan man ju inte räkna det som ihop om man är vuxna?



That was that :) Hoppas ni kände er nöjda med era svar, ni som skrivit!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar