måndag 21 maj 2012

VÅR TRÄDGÅRD!!

Det börjar ta form, vi har nu en vision av hur det kommer se ut. I slutet av juni beräknas allt va ordnat. Vi ska gräva upp och lägga om plattor, gräva upp stenar och rensa ogräs. Har även hört att man kan spraya något slags gift mellan stenplattorna så inte ogräs eller mossa växer upp... Till sist ska vi plantera rosenbuskar och blommor i landet!!

Igår hann jag ägna några timmar ute. Jag grävde upp alla stenar som sjunkit ner under jorden de senaste åren och la dem på plats kring trädet. Det blev så fint!! Rensade ogräs och klippte häcken. Det blev en  stor, full svart sopsäck med kvistar och ogräs! 

På min "to-do-list" (ni vet väl att jag älskar listor?!):
 - rensa högra rabatten från ogräs, 45 min.
 - gräva upp stenarna vid vänstra trädet, 90 min.
 - gräva upp och lägga om plattor vid vänstra trädet, 150 min. Exkl 45 min att hämta sand från Flatenbadet. Totalt ca 3,5 timmar.

Detta är en etapp. När denna listan är klar blir det en ny med nya saker att göra. Det får bli minst två timmar per vecka om vi ska hinna inom tidsramen...



Vi har ett stort lövtak från lönnarna. Detta är ena delen av vår uteplats...:


Här fortsätter uteplatsen bort till en annan del. Men det ser för jäklig ut så den får ni inte se :)
De förra grannarna odlade grönsaker så i år är det ett virrvarr av buskar och små plantor...
Ser ni att stenarna runt detta träder har sjunkit ner i marken? Dessa ska upp...  Även stenplattorna börjar slutta neråt, de ska läggas om.



Två timmars jobb :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar