lördag 19 maj 2012

SMYGFOTO

Vet inte hur fullt normala jag och Basse är: vi är båda två heta 28åringar, boende i pulserande storstan som alltid har något spännande att erbjuda, har massor av bekanta - men stannar allt som oftast hemma på helgnätterna. Söndagar tillbringas mer och mer på loppisar alternativt svamp/nässel/bärplockning beroende på årstid :)


Idag tycker vi båda att att lördagen är optimal; jag sitter i vardagsrummet och formar hundkex medan
Basse

våttorkar köksskåpen...!?

Hahaha, men detta är höjden av mys för oss. Först gör vi något aktivt och minnesvärt, som grillningen. Därefter åker vi hem, mätta och belåtna för att småpyssla på varsitt håll.

Just nu står Basse med en bira i köket och tittar på livesänd fotboll via datorn samtidigt som han diskar, dammsuger och torkar skåp. Själv sitter jag med ett glas vin på golvet i rummet bredvid och bakar framför tv:n. Tessie springer lite fram och tillbaka.... Vi säger inte många ord förutom att vi lite då och då påpekar "så myyyysigt vi har det med varandra" :) Kanske har vi så sociala liv utanför hemmet vilket gör att man uppskattar lugnet?



Vi har såklart redan laddat ner en film, idag blir det "The Cottage in the Woods". Hahaha och jag vet redan nu vad som kommer hända senare ikväll. När klockan blir 23 kommer Basse komma in och fråga:
"ska vi inte gå och lägga oss framför filmen?"
"Jaaa...", kommer jag svara.

Utan mer att tillägga kommer vi båda därefter göra oss iordning för kvällen, tända några ljus och gå till sängs. Innan vi sätter på filmen kommer vi båda konstatera "hur myyyysigt vi har det".


Efter filmen kommer vi krypa ihop lite och berätta hur mycket vi älskar varandra och - såklart - "hur myyysigt vi har det" 



Älskar när Basse ska "städa" bland mina skönhetsprodukter som står framme lite varstans. Han har ju inte en aning om var de hör hemma, så då radar han upp de lite fint på byrån... :) Är inte detta en typisk kill-grej?!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar