måndag 23 juli 2012

FANTASIN ÄR DITT VIKTIGASTE REDSKAP

Jag tar för mig av livet. Jag ser det som ett smörgåsbord och plockar just de godbitar jag vill åt av känslor, samhället och världen i stort. Jag drivs av min nyfikenhet och försöker leva så lättsamt som möjligt.

Jag frågar mig ofta; vad vill jag göra härnäst? Jag stannar upp, tar några minuter i soffan, i sängen eller vart man nu kan vara ifred. Ungefär var tredje månad funderar jag ordentligt på framtiden i längre termer, såsom årsvis. Sätter mig med ett A4 ark och brainstormar. Jag gör som man gjorde i skolan, ritar massa moln och skriver texter inuti. Sen prioriterar man, väljer och förhandlar med sig själv. Man kan inte få allt pga både tid-och pengaramar ;) Tillslut återstår det några saker. Kan ni tänka er lyckan att sitta framför pappret: det är saker jag ska uppleva närmsta året. Peace of mind. Oftast är det någon långresa som finns i något av mina moln :) 

Nu är frågan, vad vill du uppleva närmsta månaden? Nästa år? Vad vill du göra innan du dör? Lite skrämmande, men man lever inte för evigt. Det är viktigt att ha mål. Även om målet i sig inte är det viktiga, utan snarare resan dit.


Ge dig fem minuter, jag lovar att du kommer sitta minst en halvtimma :) Glöm inte bort att man faktiskt kan göra allt man vill, det är bara osäkerheten att förlora någon slags "trygghet" som stoppar oss.  Men är man trygg i sig själv har man allt man behöver, och det är en otrolig känsla... 


1 kommentar:

  1. Hej Evelina! Älskar sånna här typer av inlägg! Jag är lika dan och nu blir jag super sugen på att uppdatera mina måltavlor och drömmar... Tack för detta inlägg! Kram

    SvaraRadera