måndag 9 juli 2012

NU BLIR DET ETT KARMARYCK

Nu är det dags att arbeta upp karman och energin omkring mig. 

Jag har fått magkatarr :( Fick reda på det förra veckan och blev ordinerad Omeprazol av min läkare, samt att va försiktig med kosten (inget starkt, surt, stekt, fett osv). Imorse tog jag min tredje dos av kapslarna, det kändes bättre. Dock drabbades jag av någon slags illamående-attack i stan, mitt i shoppingen. Va tvungen att sätta mig på toa (hmm, lutad över toastolen rättare sagt) och efter att ha suttit instängd där en halvtimma utan förbättringar va jag tvungen att åka hem... Som tur va hade jag redan hunnit shoppa det jag behövde.

Nu ska jag starta ett "glädje-projekt". Jag ska se om mitt mentala och fysiska tillstånd blir bättre om jag på en månad försöker leva i symbios med lyckan. ("oohh, herregud", tänker min pojkvän nu.) 
Jag har trilllat ner i en grop den senaste tiden, ryggproblem, magkatarr, händelse på jobb 1, händelse med XX osv. Jag vill inte ha tråkigheter i mitt liv!

Jag har gjort följande två saker idag:
 - mailat en klädbutik där jag alltid får sån superbra service. Det spelar ingen roll om jag kommer dit osminkad i joggingdress (som idag) eller superstylad, tjejerna ger alltid lika bra service!! Jag letade upp mailen till huvudkontoret och berättade hur underbar personal de har :)

 - mailat en barndomsbekant (haha, vi har nog aldrig ens pratat) och berättat att han är en inspirationskälla för mig. Det är en kille från Falkenberg som vid 13-14 (!!) års ålder tröttnade på att han inte fick något sommarjobb. Vad gör man då? Surar eller startar sitt eget bolag och anställer sig själv!?
Killen gjorde det sistnämnda; han köpte sig en korvvagn för typ 5000 och började sälja korv på helgnätterna. Folk skrattade och tyckte han va hur mesig som helst, men korven sålde bra. Efter ett tag köpte han en stor vagn (en såndär kioskbil ni vet) och anställde en kille att sälja åt honom. Även detta gick bra så han började sälja frukt, julgranar osv i stan. Jag vet inte allt han arbetar med, men det är säkert massor av mer. Idag har han ensamrätt på frukt (typ jordgubbar) utanför Gekås i Ullared.

Det kan hända att min sista karmagrej "backfire" och denhär människan tror jag är galen... Haha, det är nog inte så vanligt att man gör såhär?! :) Jag avslutade i alla fall brevet som ni ser, med att berätta att jag är lyckligt gift och ingen psykopat... :) Då är väl saken biff!? Hahaha

Tycker även ni ska göra något liknande i veckan. Våga berätta för minst en person att ni beundrar dom!! Tillsammans bildar vi en liten kedja, och jag lovar, det kommer komma tillbaka till er...!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar