lördag 11 augusti 2012

DET ÄR HAN SOM ÄR KONSTIG

Basse har precis övergett mig för "något kul". Fattar ingenting. Vi har ju haft superkul idag!?!? 

Vi började dagen med att ge oss (läs "jag" då Basse mest va rädd för fästingar) ut i skogen och plocka svamp. Hittade kantareller, blek taggsvamp och lite olika soppar. Fann även en okänd sort och naturligtvis tog jag hem den för fotografering. Därefter postade jag bilderna på svampguiden.com för att få hjälp med artbestämning. Nu väntar jag med spänning på svar!!

Efter svampjakten tog vi (läs "jag" då Basse stod med Ipod) några timmar på att plocka bär. Fick ihop några kilo röda vinbär och även en del lingon och blåbär. Köpte lite pektin och började koka olika sylter.

Helt plötsligt, mitt i allt detta hysteriskt roliga, säger Basse att han vill "göra något kul" sina sista semesterdagar!? Vad kan vara mer kul en lördagskväll än att dricka lite vitt vin och smaksätta syltar? Ska ge mig på att blanda i lite vanilj med blåbären... *go on the wild side*
Fast innan dess ska jag uppdatera svampforumet.....

Här gör jag en sylt på röda och svarta vinbär:

Dagens fångst:

Lördagsmystik. Dessa postade jag i forumet:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar