onsdag 15 augusti 2012

GJORT MASSOR IDAG

Har anmält mig till sjuksköteskestudier i höst, pratat med äldreboendet, arbetat med Renommé, shoppat på Ikea fyra timmar och pysslat i vårt kök...

Jag fick ett samtal tidigare i veckan om att min skola ville skriva ut mig. Absolut inte!! Jag har en stor resttenta som jag därför måste klara i höst, sen ska jag fortsätta plugga i vår.... Jag vill verkligen bli sjuksköterska så det är lika bra att bita i det fattiga äpplet och göra mina sista två år. Ska ta studielån i vår och endast jobba med Renommé (mitt egna företag). Måste va stenhård med mig själv så jag fokuserar endast på dessa två uppgifter!! Har annars lätt att åta mig lite för mycket ;) 

Pratade lite med äldreboendet jag jobbade hos tidigare, ska ta lite extratimmar hos dom i höst. Dock inte så mkt som jag vill eftersom jag nu måste fokusera på tentan....

Bokade in jobbmöten med Renommé. Det går bra om man lägger manken till :) Imorron ska jag ner till Scandic Anglais och bjuda en potentiell kund på lunch.... Spännande!!

Sist men inte minst strosade jag runt på Ikea fyra timmar. Haha, fattar inte vart tiden tog vägen!? Köpte massor av nya krukor och lite blommor. Har massa sticklingar här hemma som behövde planteras... Växter och grönt gör hemmet så levande tycker jag!


 Som ni vet odkar jag gärna egna kryddor, groddar osv. Jag är extra glad att persilian och basilikan äntligen tjockat till sig, se så fina de är! Koriandern slokar lite längst till höger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar