torsdag 2 augusti 2012

EKOLOGISK FRUKOST?

Gick ut och plockade lite bär till filen! Hallon, smultron och svarta vinbär finns det gott om hos pappa. Det gäller att ladda med energi för snart ska jag och Basse rida! Vi har köpt två timmar med guide på en gård utanför Varberg, ska bli spännande att komma ut i skogen på hästrygg :)


Idag ska vi också tillverka egen likör, svartvinbärslikör. Man fyller en flaska med bär och sprit, sen låter man det stå i ett år. Tänk va kul att få dricka sin egengjorda likör nästa sommar! 

Jakten igår va "lyckad", dock fällde vi ingen gris. Jag fick mig en rejäl tankeställare inom ämnet. Jag tycker om den "passiva jakten" då man vakar från en plats i väntan på att djuren ska "inkräkta" på något fält eller liknande, men jag skulle aldrig klara av att sända in hundar för att driva ut de stackars stressade djuren ur skogen och skjuta dom!! Haha, fick höra några historier om jakter som gått snett och jag tror nog mitt hjärta dog lite... Det blir nog ingen jägare av mig ändå :) 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar