fredag 4 februari 2011

Lägre och lägre på listan...

...sjunker Facebook. Slutade använda regelbundet för snart ett år sedan och slutar (tydligen) inte förvånas över stimmet kring communityt. Nytt i hetsen är att man numera ska "logga in" officiellt vart man än går. Folk checkar in på sina jobb, nöjen, krogen osv osv osv. Det handlar inte ens om att skryta om sina ashäftiga jobb eller superglammiga tillvaro utan folk "checkar in" överallt tex Ica.

Behöver jag tillägga alla grupper man blir medlem i - utan att ens veta om det? Folk äter upp mig profil, min Facebook är numera så opersonlig den kan bli...

Droppen va idag, när jag ser att någon redigerat min profil (folk kan tydligen göra det med varandra, sk "tagga" under "Employer") och lagt in mig som anställd hos XX. What the fuck?!?! Ok att man kan va personlig, men jag vill av vissa anledningar inte lämna ut sån info på min Facebook...! Blev så jäkla förbannad på dendär personen.
Utan att fördjupa kan jag berätta att det finns en del underligga människor därute. Som bara för att de sett en person på tv några gånger tror de kan ringa och hälsa på hemma hos någon helt fritt... Men det är ett annat kapitel, omg!


Jag vet att jag kan göra min profil begränsad för andra, men ska det behövas? Man kan väl få va personlig utan att va privat? Lämna min profil ifred, sluta adda mig i grupper, tagga mig i kort jag inte är med i... NEJ, jag är inte bitter :) Kanske bara mesig för jag inte orkar hänga med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar