tisdag 15 februari 2011

Schemat till skolan kom idag

Oj va jag längtar! Ska ju ut på praktik nästa vecka, börjar termin 2 och jag är såååå stolt! Tycker det är så grymt ascoolt att ha en utbildning :) Tänk er stoltheten och självförtroendet den dagen man får jobba med något man spenderat hårda år i skolan för att bli..!! Första praktiken ligger oftast hos äldreboende och jag hoppas jag får något i närheten av vart jag bor. Kommer bli bundis med gamlingarna direkt :) 

Nej, men skämtosido så tror jag det kommer va jätte lärorikt... Min förra klassis berättade att hon lärt sig sätta nålar, ta blodprover med massor av mera! Hoppas jag kommer till ett lugnt och fint hem, där man har tid att visa mig omvårdnad och där man tar sig tid att ta hand om patienterna/boenden. 

Idag har jag jobbat dubbelt! Halva dagen i butiken vid Sergel och andra halvan vid Globen... *pust* 
Det gäller att ligga i, snart blir det ju Gambia och plugg = en hel del mindre i månaden...

Ligger hemma och gosar med Tessie, Basse är ute på standup med vänner...

Ersta Sköndal är Sveriges bästa, mest anrika, pedagogiska, empatiska och finaste sjuksköterskehögskola!

(enligt en undersökning gjord av Tessie)
Här kommer lite bilder från min första termin:


Utsikt från ett av våra klassrum! Om ni tittar nertill i bilden sitter några elever och solar mellan några föreläsningar... Bakom det enorma trädet finns ett litet fik där vi brukar sitta och plugga när det är varmt ute!
Sommarhalvåret kommer det busslaster av turister som tar kort över utsikten, som är Sthlms bästa utsiktsplats. 
Ps, ser ni Gröna Lund allra längst åt höger...!?


Fylla på reserver någon? Kaffe och bullar finns ibland i korridoren.


En av balkongerna man kan softa på i min K-märkta skola... :) Tror ni jag trivs eller!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar