måndag 22 oktober 2012

EGO VECKA DAG 1

Känner mig fortfarande seg efter lördagens äventyr. Ålderstecken?
Eller, haha, är det kanske åldersnoja?


Jag har därför bestämt att ha en ego-boost-vecka!! De senaste veckorna har jag känt mig allmänt hängig och grå...  Så jag har bestämt mig för att göra massa kul ytliga saker:
botox, shoppa, färga utväxt, ny kul färg på naglarna osv osv.
Kommer antaligen bli pankare än fattigast, men det skiter jag i... Jag har stressat runt så mkt senaste tiden. Nu ska jag jäklar i mig ta hand om mig själv!


Idag har jag blekt tänderna, inte för att det verkligen behövdes men det är alltid fräscht med en liten "touch up". Hade som vanligt tid hos Eva Hultén. Det är några veckors väntetid, men det är det värt!
Vet salonger där man kan komma på drop in under luncher = känns så jäkla oseriöst.
Nej, det ska va ordentligt material som inte skadar tänder eller emalj samt en individuell utformad behandling!


Såhär går det till när jag bleker:

1. Först får man ta på sig den tjusiga läppgrejen :)
2. Tandläkaren smörjer på skyddande gel på tandköttet
3. Blekningsgel på tänderna
4. Uv ljus som skyndar på blekningen
Sen får blekningen verka. Efter behandlingen kikar man på resultatet och jämför med sin ursprungsfärg. Vill man ha ytterliggare steg vitare tänder gör man om proceduren.
Denna gången räckte det med en omgång för mig, jag hade ju rätt vita tänder från början. Ville mest bara få de jämnvita, in i alla små springor osv :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar