tisdag 23 oktober 2012

NY FAS I LIVET

Nu har jag landat i mig själv och vet precis vem jag är igen :)
Sexprogram, ytligheter, pussel på vardagsrumsbord, hundar osv osv...

Vet inte riktigt vad som hände inom mig i helgen, men nu är allt glasklart.
En slipad diamant har ju många sidor! Allt behöver väl inte vara så jäkla politiskt korrekt!? 
Nu vänder jag en annan sida mot vardagens ljus. Jag tänker bara ha jäkligt kul, "go with the flow".
Jag som alltid pratar om att leva i nuet, att detta är en av nyckeln till lycka.

Nu ska jag verkligen göra detta. Just nu är jag med i ett hysteriskt kul sexprogram på tv.
Det innebär inte att jag kommer bli någon sexolog, skriva sexkolumner i tidningar eller en för evigt frispråkig dam som alltid kommer vilja prata snusk (eller, haha just frispråkigheten försvinner aldrig) .
Jag såg en sneakpeak på kvällens avsnitt sent igår, dagens program är verkligen underbart!

Detta händer just nu, just här i mitt liv.
Och jag ska verkligen bara köra mitt race. Livet är en lek, lev här och nu och ha jäkligt kul. Göra det jag känner för och låta mitt hjärta bestämma ansvarsgränser och moral. Mina vänner, bry er inte om samhällets normer, religion eller "måsten". Så länge du följer ditt hjärta blir det aldrig fel, för ingen människa är ond.

Jag har tidigare trott att jag levt enligt mina egna åsikter.
Och det har jag säkert, men nu har jag nog lärt känna mig själv i ett nytt ljus.
Jag faschineras av att jag tappade bort mig själv lite, även om det bara va för några veckor. Man kan tydligen aldrig lära känna sig själv helt. Det är väl det som gör livet så intressant?
Att man hela tiden lär känna sig själv då omgivningen konstant förändras?
Jag tror inte det finns något förutbestämt öde åt oss, alla små vardagsval förändrar hela tiden vår färd genom livet. Små stigar tar oss in på vägar med helt andra vägskäl än vad som va meningen från början.

Jag är jag. Min personlighet ändras inte lika fort som vägen. Just idag är jag följande...
Dendär underhållande snyggingen på tv som pratar sex. Hon som ibland pratar innan hon tänker och börjar garva åt sig själv. Jag är hon som pluggar till sjuksyrra, vars bästa jobb vart på ett äldreboende. Jag är den som lägger pussel på lördags lördagskvällar och bara går ut någon gång i halvåret. Jag är tjejen som använder botox, gör tuttarna - bara för att det är kul. Jag är hon som längtar efter barn, en villa i Köping.
Jag vill vara hon som alltid gör vad hon vill i tillvaron. Tjejen som säger att inget är omöjligt.
Livet är ju trots allt bara en tillfällig lek?

Min blogg på tv3 ska såklart fortsätta. Den kommer gå i samma stil som programmet, här pratas det vulgära ord och fördomarna har högt i tak.
Och det är ok. Det är kul. Men långt ifrån politiskt korrekt :)

Här, på min Tessilina blogg ska allt fortsätta som vanligt. Jag är ju som sagt - jag...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar