fredag 26 oktober 2012

SNART ÄR DET HELG!

Inte för att jag brukar va ledig, men det är ändå något speciellt på helger. Sverige går på halvfart lördag och söndagar, avslappnande.

Förresten, ni undrar kanske varför Vanessa följde med till Laser Center!? Haha, well...
Både jag och hon va sena till vår intervju, och jag hade ju egen tid kl 17. Eftersom Vanessa är kund där sedan tidigare tänkte vi att "hon kan hänga på, det finns alltid något att fixa" :)
Sagt och gjort, vi va ju där över tre timmar... 

Jag har knappt sovit något inatt. Va tvungen att sova på rygg då all ansiktbehandling skulle va orörd. Dvs det tar ju ett tag innan fillers "sätter sig ordentligt" och jag ville inte vakna med en tilltryckt formad kind :)
Likaså botox, man får inte träna på 24 timmar eller massera området där man blivit behandlad. Träning kan göra att ämnet försvinner snabbare ur kroppen och massage kan göra att ämnet förs till "grannområden" i huden som inte skulle behandlas från början.

Detta kommer låta rätt sjukt. Till och med för mig som är så "outspoken", men:
jag gjorde så jäääkla mycket igår. 
Det va verkligen inte en fläck som blev orörd. Haha, 28 år liksom... Aja... Det ska bli kul att se resultatet av alla fillers i ansiktet, såsom kindben och mungipor samt kring näsan. Har aldrig provat sånt förr :)
You only live once and you måste prova allt :) Bara det är hos någon duktig som Jean... Så länge jag inte har barn ska jag bränna alla pengar på mig själv ;)

Idag ska jag jobba, men försöka hinna ut till Vanessa och hämta alla bilder. Vi tog galet många.
Jag tänkte lägga ut separata "reportage" om varje ingrepp, så folk från Google kan hitta hit. T.ex. om någon vill veta hur man förstorar kindben, eller tar bort pigmentsfläckar så kan de hitta hit och komma direkt till aktuellt inlägg. Såklart med före och efter bilder.
Ni som känner er på något sätt provocerade av detta ombeds ej läsa. Jag kommer ha tydliga rubriker, så ni inte riskerar att scrolla ner. Jag kommer nämnligen lägga ut bilder på hur varje ingrepp går tillväga.

Jag vill även passa på att tillägga att jag gör detta för att det är kul. Det har inget att göra med sviktande självförtroende eller en ambition om att "bli vacker". Jag är fullt nöjd och (faktiskt) är övertygad om att sann skönhet kommer inifrån. Äkta skönhet syns i ögonen, märks på utstrålningen samt karisman en mäniska har.
Ni som följt mig vet att jag har ett enormt självförtroende och självkännedom. Men jag har en viss distans till alla samhällets normer, är en nyfiken person som gärna utforskar betingelser. Speciellt så aktuella saker som skönhetsingrepp, vilket de senaste åren ökat lavinartat.

Hörs sen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar