torsdag 18 oktober 2012

OK, TIMEOUT. TID ATT REFLEKTERA.

Det är så jäkla mycket som händer i mitt liv och jag hinner inte med.
Eller rättare sagt, det är så jäkla mycket jag vill göra men inte orkar/hinner...
Just nu rullar programmet "69 saker om sex" med skyhöga tittarsiffror, det är verkligen en pangsuccé för tv3. Folk mailar, både ris och ros, folk tycker jag är en dum blondin eller en härligt förebild. Jag har blivit igenkänd på stan några gånger, en och annan intervju erbjuds, bloggportaler vill flytta över mig och utöver detta har jag min blogg på tv3 som jag "borde" följa upp regelbundet. Folk drar i mig, vill att jag ska stå starkare än jag gör. Nå ut till människor, jag känner att jag borde utnyttja medias kraft att nå ut med ett budskap. Marknadsföra mitt namn, kanske förmedla några feministiska åsikter, använda min tillfälliga chans att förändra något. Göra något i alla fall!?
Men jag hinner inte. Eller rättare sagt, jag prioriterar inte detta... Känner mig dum, för samtidigt som jag vill "va med i coola ligan" lockar det tydligen inte tillräckligt. Jag vill typ va en "snygg blondin" som går på balla fester, har en cool & fräck blogg. Som är dendär underhållande tjejen på tv :)
Men jag är inte samma tjej som gjorde Wipeout och Ringoling. Jag har fasiken blivit en torrboll. Det är lite skrämmande. Det är en ny fas i mitt liv och jag har inte lärt känna denhär personen som bor inom mig ordentligt.
Jag planerade så jäääkla mycket kul inför programstarten, men har tappat en del. Förhandlade med blogglön för 3an, ojojoj vad jag skulle blogga åt dom....! Haha, så blev det visst inte...
Jag är hellre hemma med pluggböckerna och glor på tv. Volontärar för Röda Korset och driver mitt egna företag. Ska skaffa en liten valp. Jag lägger för fan pussel!!! Har ni hört på den!? Jag har just nu mitt tredje tusenbitars pussel på vardagsrumsbordet... Hallåååå, vad händer!? Jag är verkligen ingen person som skäms för den jag är, men samtidigt så känner jag mig lite nördig ;) hahahaha
Det känns som om jag "borde" göra så mycket mer. Kontakta RFSU och inleda ett samarbete med typ tävlingar på min tv3 blogg, söka sponsorer till tex "tantra-sex kurser"... Det finns massor av kul saker jag kan göra!
Ja kort sagt: jag känner att jag borde utnyttja denhär situationen för att göra något!!
Inte bara för mig själv, men kanske som sagt, nå ut med något form av budskap. Nu menar inte jag att jag är någon slags förebild, men det är en jäkla massa klick på min blogg på 3an och då borde man väl göra något av det?
Men jag har ingen lust. Jag känner mig otacksam, lat. Tänk va mycket jag kunnat göra om jag bara "ryckte upp mig"!
Fast jag vill ju egentligen inte "rycka upp mig" :) Jag vill ju bara va hemma och nörda med sjuksköterskeböcker eller jaga kunder till mitt företag. Detta samtidigt som jag älskar att göra tv-inspelningar.
Usch, vem är jag egentligen? Jag har verkligen blivit en tillbakadragen person. Eller kanske inte tillbakadragen, jag har ju en grym social kompetens när det gäller... Fy fasiken va kontroversiellt.
Jag tycker verkligen programmet är superkul! Jag skrattar så jag nästan kissar på mig :) Blir det en säsong två hoppas jag innerligt att jag får fortsatt medverka i panelen. Eller:tänk att få vara en nyfiken programledare med Robin? Resa jorden runt och utforska olika intressen/kulturer inom sex?
Men tröttnar inte folk på mig när jag är såhär trist i "vardagen"? När jag skriver ett inlägg som detta, gräver jag mig egen grop då?
Jag fullkomligt älskar att stå framför kameran, jag blommar verkligen upp.
Jösses va jag älskar att synas och höras!!
Är det då normalt att trivas som en torrboll till vardags? Schizofren!?
Ta till exempel Camilla i panelen. Hon är så jäääkla aktiv, hennes Facebook, twitter, instagram (va fan heter allt? :)) genomsyras av programmet. Hon är kanonduktig, jag vill va mer som henne! Hennes blogg på tv3 är genomtänkt, intressant, cool, feministisk och ball :) Hon är med i "Vakna med the voice", gör massa intervjuer osv... Här har ni förresten hennes blogg www.tv3.se/camilla
Men jag är ju trots allt "bara" Evelina. Jag vill vara sådär "ball, cool och inne" men är nog inte riktigt det :)
Kanske måste förlika mig med den tanken. Jag lägger pussel och känner mig ungdomlig när jag läser "Kissies" blogg varje kväll ;)
Jag ska nog tagga ner lite mentalt. Jag måste hitta mig själv, ska ta några dagar att reflektera.
Men jag är ju mig själv, Evelina. Vad är mitt problem!? Hahaha fy fan jag är nog inte klok....
Är just nu på Basses jobb..... Tjuvlyssnar på folk som ringer in. Hahaha, en snubbe ville höra Rammstein. Jäkla jöns det finns...












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar